Västerviks golf

Västerviks Golf

Herrsektionen

Välkommen till herrsektionen

Vårt ansvarsområde är att anordna aktiviteter som skapar samhörighet, trivsel och glädje för klubbens herrgolfare. Vi anordnar veckotävlingar varje tisdag under säsong, med uppehåll över sommaren. Utbyten med andra klubbar inom regionen anordnas vår och höst. Resorna sker oftast med buss. Herrsektionen administrerar samtlig seriegolf i Smålandsserien för herrar från H22 – H80. Vi administrera även sektionens Elitverksamhet.

14 oktober, 2021

Västerviks Golfklubbs herrkommitté har haft årsavslutning med spel den 12/10-21. Spelformen var SG och uppdelning på 6 hål vit tee, 6 hål gul tee och sista 6 hålen röd tee. Till start kom 36 medlemmar och det var lite hård vind och kyligt, men gott humör.

Efter spel, prisutdelning dels för dagens resultat men även för hela höstens tävlingar. GIT-ansvariga avtackades med en gåva för bra genomfört arbete. Avslutade med landgång och dryck i golfrestaurangen.

Resultat den 12/10 -21.

1. Hasse Nilsson 66 slag
  2. Leif Johansson 72 slag
  3. Mats Petersen 73 slag
  4. Börje Nordström 73 slag
  5. Torbjörn Pettersson 74 slag
  6. Roger Detrij 75 slag
  7. L-Å Andersson 75 slag
  8. Lars Molin 76 slag
  9. Lars Harrysson 76 slag
  10. Conny Palm 76 slag

Hälsar VGKs herrkommitté

13 juli, 2021

Här kommer en Inbjudan till Smålands Distriktmästerskap på Gränna GK Söndagen 25/7

Se inbjudan här!

22 juni, 2021

Höstens tävlingar startar den 10 augusti.
Tills dess önskar vi er alla en skön sommar!
Herrkommittén

Läs mer här: